huubengertrud.reismee.nl

Pong Nam Ron en Krong Pailin

Hoi allemaal

Onze laatste avond in Thailand bleek toch niet de laatste te zijn! Ik (Gertrud) heb buikgriep gekregen. Na een nacht op de wc en boven een bak te hebben doorgebracht hebben we maar besloten om nog een dag langer in Thailand te blijven.

Vandaag zijn we weer op de fiets gestapt. We hebben 50 km gefietst. Onderweg zijn we de grens gepasseerd met Cambodia. Thailand uit was zo geregeld, Cambodia in was wat moeilijker. Wij hadden overal gelezen dat ons visum $20 zou kosten. Dit blijkt in $30 veranderd te zijn in Oktober 2014! Wij hadden natuurlijk niet genoeg $ mee, maar uiteindelijk hebben we met $ en Thaise Bath kunnen betalen. We zijn er ondertussen ook achtergekomen dat ze hier alles boven de $1 met dollars betalen en daaronder betalen ze met de Cambodiaanse Riel. Handig twee geldsoorten :-) Vanmiddag kochten we mandarijnen op de markt en we betaalden in dollars en ons wisselgeld kregen we in Cambodiaanse Riel!

We moesten na de grensovergang even wennen aan het verkeer want we rijden in Cambodia weer rechts! De wegen zijn iets slechter en het is iets stoffiger :-) Ik (Gertrud) was blij dat we er na 50 km al waren want er zit nog weinig kracht in mijn lichaam. Vanmiddag lekker uitgerust en Pailin bekeken. De mensen zijn heel aardig hier. De kindjes roepen al van verre en ook de volwassenen zwaaien en groeten ons! Eten in restaurantjes en eten kopen in de supermarkt is hier wel anders dan in Thailand. We hebben nog geen supermarkt gezien en de mensen eten hier minder buiten de deur.

Jullie horen snel weer over onze ervaringen in Cambodia. We fietsen nu in twee dagen naar Siem Rap waar we de mooie tempels van Angkor Wat gaan bekijken.

Liefs Huub en Gertrud