huubengertrud.reismee.nl

Santa Maria - Looc

Hoi allemaal

We hebben tijd genoeg om een reisverhaal te schrijven dus hier is er weer een! Uiteindelijk zijn we dinsdag om 13u met de boot vertrokken van Romblon naar Tablas eiland. De kleine boot die we op de heenweg hadden die ging niet maar er ging wel een ferry. Het was niet zo'n prettige overtocht want er waren hoge golven en de boot ging van links naar rechts. Zeeziekte was deze keer niet aan de orde maar op en duur ben ik (Gertrud) de reddingsvesten op gaan zoeken en ben ik daarnaast gaan zitten. Het vluchtplan hadden Huub en ik al uitgestippeld en doorgesproken ;-) Klinkt een beetje dramatisch maar het was echt geen fijne overtocht. En we hebben ook allerlei verhalen gehoord van ferry's die omgeslagen zijn enz dus dan zit je niet meer zo prettig. Gelukkig zijn we veilig aangekomen op Tablas eiland. We zijn gelijk op de fiets gesprongen richting het zuiden van het eiland. Want daar gaat de ferry weer naar het volgende eiland. Na 25 km fietsen zijn we gestopt omdat het al rond 16u was. Op google hadden we gezien dat er een guesthouse in Santa Maria zou zitten. Uiteindelijk bleek dit een soort tourisme gebouw te zijn. De plaatselijke dokter sliep daar ook. Het was wel grappig om hier te slapen. Toen we in het dorp om wat boodschappen gingen kwamen we aan de praat met de eigenaresse van de winkel. We moesten 's avonds maar terugkomen want dan kon ze ons meer vertellen over de tijden vd bootovertocht. Na het eten zijn we naar haar terug gegaan. We mochten gelijk binnenkomen in haar huis. En er waren nog vier gasten (allemaal jonge mensen die haar als 2e moeder zagen) Een hele aardige vrouw die goed engels praatte. Het was leuk om een x binnen te kijken in een huisje hier op de Filipijnen. Na een gezellige avond zijn we vroeg naar bed gegaan want we moesten weer vroeg uit bed. (5.45u) De ferry zou om 8u vertrekken in Looc en we moesten nog een stukje fietsen. We zijn in 1x doorgefietst naar Looc. Daar aangekomen dachten we gelijk over te kunnen naar het volgende eiland maar dat feest fing helaas niet door. Een te harde wind - onrustige zee - hoge golven - geen veilige overtocht. Dus we zitten hier nu twee dagen in Looc want vandaag was het weer hetzelfde verhaal. Ondanks dat we vier weken vakantie hebben, balen we hier toch wel van. We lopen nu bijna een week vertraging op door het weer. We willen zo graag verder en mooie dingen gaan bekijken maar we kunnen niet verder. In Looc is ook niet veel te beleven dus we hopen zsm verder te kunnen!

Jullie horen weer van ons!

Groetjes Huub en Gertrud

Hans

Jammer zeg !
Positieve er aan is, dat jullie na een drukke periode gedwongen worden te onthaasten ;-)

Oma Lamper

Jammer dat het een beetje tegenzit ,maar nu kun je wel fijn uitrusten en ik zou niet graag op zo,n boot zitten
Liefs Opa en Oma

madre Nelie

ha avonturiers

Jullie hebben een heftige boottocht gemaakt hoor.
Hoe gaat het met je buik Gertrud?

madre Nelie

Jullie genieten van alles zo te zien.
Ben wel een beetje jaloers hoor op de temperatuur daar!