huubengertrud.reismee.nl

Bohol

Hello everybody!

Het is vol op Bohol!!

(een korte samenvatting van de afgelopen dagen.)

Zaterdag eind van de middag zijn we aangekomen op Bohol. Het werd toen al snel donker dus zijn we gelijk de stad Tagbilaran ingefietst op zoek naar een hotel. Na een paar x te horen hebben gekregen; we are fully booked hadden we een hotel gevonden.

Tagbilaran is een drukke stad. De shoppingmalls zijn hier weer volop te vinden. En ook de Mc Donalds is er weer! Die Mc Flurry's smaken goed :-) en ze kosten hier maar €0.85 ct.

De volgende dag zijn we op de fietst gestapt. We hadden als planning dat we in 3a4 dagen over Bohol zouden fietsen langs alle bezienswaardigheden. En dan in het noordwesten van Bohol de boot nemen naar Cebu. Die planning ging helaas niet door want toen we op onze eerste bestemming aankwamen kregen we weer bijna overal te horen; we are fully booked. De 'hutjes' die nog beschikbaar waren, die waren vies en zagen er niet uitnodigend uit. We zijn uiteindelijk maar terug gefietst naar Tagbilaran. Het spookdiertje van de Filipijnen (Tarsier) hebben we nog wel gezien tijdens de fietstocht. Het is geen aap maar wel zoiets. Een heel klein en grappig beestje! De overige bezienswaardigehden hebben we de volgende dag m.b.v. een scooter gezien. O.a. De chocolate hills. Dit zijn kleine bergjes van 30 - 50 m hoog. Ze verkleuren bruin door de droogte en dan lijken het net chocolade bergjes. Nu waren ze nog redelijk groen. We hebben mooie stranden gezien en nog een grot met een natuurlijk zwembad er in. Vandaag zijn we nog lekker een dagje naar het strand geweest. Totaal hebben we vier dagen in Tagbilaran geslapen. Het is jammer dat we Bohol niet met de fiets konden verkennen maar door het Chinese nieuwjaar (8-2) is het hier ontzettend druk met touristen. In het binnenland van Bohol zijn er ook niet veel hotels en als ze er zijn zitten ze vol dus dan is het voor ons niet mogelijk om per fiets over Bohol te trekken. Morgen gaan we met de boot over naar Cebu (ons laatste eiland) We kunnen vanuit Tagbilaran de boot pakken maar we gaan eerst 55 km fietsen en dan vertrekken we vanuit Tubigon. Dan fietsen we toch nog wat en duurt de bootovertocht korter :-)

De foto's van alle bezienswaardigheden staan al op de site!

Groetjes Huub en Gertrud

Hans

Benieuwd naar die "aap" en chocobergen hebben jullie foto's ?
Ga duimen dat jullie de boot op tijd halen ;)
Enjoy

Elize

Happy newyear!! :)

Madre nelie

Heb net al jullie foto's achter elkaar bekeken en ben benieuwd naar de verhalen die we nog wel zullen horen.
Goede terugreis alvast!