huubengertrud.reismee.nl

Pandan - San Jose - Iloilo city

Hoi!

Vermoeide kuiten, zadelpijn maar met een voldaan gevoel wordt dit reisverhaal getypt. De afgelopen twee dagen hebben we 230 km gefietst (inclusief veel hoogtemeters) en dat is goed te voelen aan de kuiten. Het waren ook de twee warmste dagen van onze vakantie. Liters water hebben we gedronken!

Vrijdag was de zee rustiger dus toen zijn we met de boot naar het volgende eiland gegaan (Panay) eerst wilden we naar Boracay maar omdat we twee dagen in Looc verloren hebben, hebben we Boracay toch maar overgeslagen. Uiteindelijk ook wel een goede keuze denk ik omdat het een erg touristisch eiland is en daar houden we niet van :) Laat ons maar lekkker tussen de locals fietsen, eten en slapen.

Het was nog een heel avontuuur op met de boot vanuit Looc te vertrekken omdat de boot te zwaar beladen was. De boot kon niet van de kant afkomen dus moest hij weggeduwd worden door 6 mannnen die tot hun middel in het water stonden. Dat lukte ook niet dus vervolgens moesten alle mannnen van boord. Eindelijk kwam de boot los en mochten de mannnen weer aan boord. In een roeibootje werden ze naar de boot gebracht :) Dit alles onder muzikale begeleiding van de twee hanen aan boord!

Op panay eiland hebben we de afgelopen twee nachten in twee leuke resorts aan het strand gezeten. Heerlijk om hier even bij te komen van de intensieve fietsritten. Nu zitten we in Iloilo city. Een grote stad! Morgen nemen we hier de boot naar het volgende eiland!

Jullie horen er weer van.

Groetjes Huub en Gertrud