huubengertrud.reismee.nl

Guimaras - Negros - Siquijor

Hoi allemaal

Hoe is het met jullie? Is het nog erg koud in NL? Soms proberen we wel eens een voorstelling van de kou in NL te maken maar dat is erg moeilijk hier. Het is hier zoooo warm. En de mensen zeggen dat dit nog koele dagen zijn... Nog 1 weekje mogen we genieten van dit heerlijke weer en van deze heerlijke vakantie.

We hebben de afgelopen week veel meegemaakt en een hoop km afgelegd. Omdat het internet en ons telefoonbereik zo slecht is kunnen we weinig van ons laten horen!

Wat hebben we allemaal gedaan de afgelopen week? We zijn maandag vertrokken uit Iloilo city richting Guimaras eiland. Dit was een kwartiertje varen. We hadden het plan om Guimaras eiland over te fietsen (20 km) en daar de volgende boot te pakken naar Negros eiland. Dat is niet gelukt want na heel veel km fietsen, de weg vragen, onjuiste informatie en net op tijd komen voor de boot, zagen we dat er een hele grote rij mensen stond te wachten om aan boord te gaan. Wij konden er niet meer bij met onze fietsen. Toen hadden we een ander plan bedacht; een prive boot. Dat was een half uur later geregeld. Wij zijn met onze fietsen dooe het zand geploeterd. We hebben onze fietsen aan boord gezet in een klein twee persoons bootje. Vervolgens zijn we naast elkaar gekropen en daar ging we. Super hoge golven, water wat over onze fietsen heen kwam en Huub en Gertrud zich vast klampten aan de boot om er maar niet afgeslingerd te worden. Na 10 minuten hebben we besloten om niet zoveel risico te nemen en zijn Omgedraaid. Terug op Guimaras eiland hadden we nog 1 optie; terug fietsen en de boot weer nemen naar Iloilo city. Dit hebben we gedaan. Vanuit Iloilo city zijn we naar Negros gegaan met de boot. Een beetje teleurgesteld en boos zaten we op de boot naar Negros. We zijn notabene op fietsvakantie maar het fietsen wordt hier een onmogelijk gemaakt doordat het bootverkeer slecht geregeld is. Op de boot hadden we een nieuw plan bedacht omdat we best veel tijd verloren hebben. We hebben besloten om Negros niet over te fietsen maar het eiland over te gaan in een bus :-) 18u 's avonds zaten we in de bus en 24u zaten we aan de andere kant van Negros. De volgende dag hebben we gelijk de boot gepakt naar Siquijor eiland. Op Siquijor eiland zitten we nu sinds dinsdagmiddag. Het is een mooi en leuk eiland. Je kunt hier heel goed fietsen want de wegen zijn goed. We hebben een NL ontmoet die hier op een prachtige plek woont en daar mogen we zwemmen, snorkelen en chillen. Ook hebben we een NL ontmoet die een duikschool heeft dus daar heeft Huub nog twee x gedoken. We vermaken ons hier goed. We maken wel wat km op de fiets maar we rijden geen grote afstanden omdat we op 1 plaats blijven. Het is hier echt even chillen en genieten! We zijn naar watervallen geweest en naar een fish spa (helemaal natuurlijk, een badje met vissen onder een super oude boom).

We zitten op dit moment te wachten op de boot die ons naar heteiland Bohol brengt. Daar willen we nog een paar dagen naartoe! We laten weer iets horen en zien als we goed internet hebben!

Groetjes Huub en Gertrud

Hans

Hey vakantiegangers,
Hier is het niet koud, wel veel regen en wind laatste tijd!
Lieke we erfst ;)
Jullie dus bijna per boot in Nederland aangespoeld, verstandige maar frustrerende keuze lijkt me !
Hoe is het met je gezondheid Tuud , en lukt het met eten ?
Geniet nog effe heerlijk, aan je verhaal te lezen lukt dat zeker !
Gr.

Janneke Kooman

Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Wat is het wennen dat niet alles op " tijd " gaat. Zal straks weer wennen zijn in NL wat betreft de kou en regen . Geniet nog even van dat gerelaxte leventje. Groetjes, Janneke

Oma Lamper

Hallo reislustige mensen Goed om alles weer van jullie te lezen ,veel zien en veel beleven ,bij ons veel wind ,windkracht 9 dat is nog al veel maar op jullie bootjes spookt het ook nog alleens ? liefs Oma en opa Lamper.

madre nelie

Neem de bus maar wat vaker hoor;veel betrouwbaarder als die mini boot!

Katie

Leuk weer een verhaal!
Geniet nog van de laatste dagen voordat jullie terug komen in het winderige en koude kikkerlandje!

Tot snel weer!