huubengertrud.reismee.nl

Phanat en Rayong

Hoi allemaal

Maandagmorgen zijn we om 7u op de fiets gestapt en hebben we 75 km gefietst naar Phanat. Een klein dorpje, waar ze weinig toeristen zien. De fietstocht was in het begin veel langs drukke wegen. Later werd het gelukkig wat rustiger. We stopten op en duur om even wat water te drinken in een 'caffeetje' (lees: twee houten bankjes en een tafel met een zeil er overheen gespannen) langs de snelweg. De eigenaresse kwam gelijk met twee flesjes water. Vervolgens begon ze allemaal sweets (lokale lekkernijen) te maken voor ons. Het was natuurlijk heerlijk! Toen we weg wilden gaan vroegen we hoeveel we moesten betalen, maar de eigenaresse wilde daar niets van weten en we moesten maar vertrekken zonder te betalen. We hebben maar snel wat briefjes tussen de eierdozen gelegd :-)

Vandaag zijn we ook weer vroeg op de fiets gestapt omdat we een flinke fietstocht voor de boeg hadden. We zijn naar de kust van Thailand gereden. Het was een zware tocht van 120 km. We hadden best veel tegenwind en we moesten langs veel drukke wegen fietsen. Ook moet ik (Gertrud) weer wennen aan het fietsen. Fietsen is toch een heel andere sport dan hardlopen! Ook begint de zadelpijn te komen!

We zitten nu in een guesthouse aan het strand in Rayong. We zien hier veel oudere Europese mannen met jonge Thaise vrouwen. Er is hier niet veel te beleven. Huub heeft z'n eerste rondje hardgelopen vanmiddag!

Het valt ons wel op dat de mensen hier en in onze vorige verblijfplaats geen woord engels spreken. Dit is best lastig. We doen maar veel met aanwijzen en gebaren.

We maken nu een extra lusje door Thailand omdat we graag nog meer van Thailand willen zien. Over 3-4 dagen hopen we in Cambodia te zijn!

Liefs Huub en Gertrud

Oma Lamper

Geweldig hoor het is weer genieten , mooie foto,s en de zadelpijn moet je dan maar voor lief nemen
Liefs Opa en Oma Lamper

Eva Posthumus

Heeerlijk jaloersmakend! Ben benieuwd naar de foto's!