huubengertrud.reismee.nl

Khlonh Khut en Pong Nam Ron

Hoi allemaal

We zijn vandaag aangekomen in Pong Nam Ron. Gisteren hebben we nog een keer aan de kust van Thailand geslapen, en vandaag zijn we schuin naar boven richting Cambodia gefietst. Gisteren reden we een etappe van 90 km over rustige wegen. We hebben toen veel langs de kust gefietst en kwamen langs veel grote hotels. Vandaag hebben we een etappe van 75 km gefietst. We hebben een paar keer langs drukke wegen gefietst en ook wegen waar ze aan het werk waren dus de fietsen zaten goed onder het stof!

De laatste 10 km waren inclusief klimmetjes dus dat was weer ff pittig voor de benen die dat niet meer gewend zijn! We stonden op en duur uit te puffen na een zware klim en daar was op dat moment een verkeerscontrole. Mannen in uniform met grote geweren daar moet je natuurlijk even mee op de foto :-) Andersom natuurlijk ook want er komen ook niet dagelijks twee overbehitte fietsers langs :-)

Eenmaal aangekomen in Pong Nam Ron hebben we lekker noodle soep gegeten en we zijn daarna op zoek gegaan naar een hotel. Op google hadden we een resort gezien waar we naartoe reden. Onderweg kwamen we een homestay tegen die er wel goed uit zag. Na veel roepen en zoeken vonden we de eigenaar in zijn tuin. Het is een man van 74 jaar oud en hij woont in een groot huis met kleine huisjes ernaast, die hij verhuurt. Hij heeft een hele grote en mooie tuin waar heel veel soorten fruit in groeit dus dat is heerlijk :-) We hadden vandaag pas om 18u electriciteit omdat ze dit tijdelijk hadden afgesloten wegens werkzaamheden, maar wij hebben ons uistekend vermaakt in de tuiPong Nam Ronn.

Vanavond hebben we weer voor het eerst op een night market gegeten wat weer heerlijk en gezellig was!

Onze laatste avond in Thailand hebben we afgesloten met een Thais biertje! Morgen gaan we de grensovergang met Cambodia over!

Foto's komen morgen want het internet is niet zo goed hier.

Liefs Huub en Gertrud