huubengertrud.reismee.nl

Battambang en Siem Reap

Hoi allemaal

We zijn gearriveerd in Siem Reap! Gisteren hebben we 84 km gefietst naar Battambang. Het fietsen ging goed! We zijn ondertussen al aardig gewend aan het rechts rijden. We rijden vaak op de soort van vluchtstrook, dit is een slecht geasfalteerde strook aan de rechtse kant van de geasfalteerde weg. Over de geasfalteerde weg rijd het verkeer hard en ze halen elkaar heel gevaarlijk in!

Onderweg zijn we 2 keer gestopt om een koud en vers geperst suikerriet drankje te nuttigen! Heerlijk! Onderweg is er zoveel te zien! Jammer dat we dat niet allemaal kunnen beschrijven!

Battambang is een grote stad. Er zijn ook veel toeristen te zien. Vanmorgen zijn we naar de rivier gefietst waar we op een boot naar Siem Reap gestapt zijn! We hadden een iets grotere boot verwacht waar onze fietsen ook redelijk met mee zouden kunnen maar dat was helaas een illusie. Een kleine boot en de fietsen moesten liggend op het dak. Met hulp van Huub en tyraps zijn de fietsen nog redelijk goed aangekomen! Het was een tocht van acht uur lang varen over ongeveer 80 km. Eenmaal aangekomen moesten we nog 15 km fietsen naar Siem Reap toe. Siem Reap leeft van het toerisme die de tempels van Angkor bezoeken. Het is een drukke en toeristische stad! We hebben een leuk hotel gevonden en morgen gaan we Angkor bekijken. Angkor is een groot gebied met ruïnes van oude tempels en steden uit de periode van het Khmerrijk te zien zijn. Het staat op de unesco wereld erfgoedlijst. Het is een uitgestrekt gebied dus het is fijn dat we de fiets kunnen pakken :-)

Liefs Huub en Gertrud