huubengertrud.reismee.nl

Siem Reap en Stueng

Hoi allemaal

Gisteren zijn we zoals elke dag vroeg opgestaan. We kregen voor het eerst een ontbijt bij onze overnachting. Lekker zo'n baquette met omelet :-) Even iets anders als rijst en noodles. We zijn daarna op de fiets gestapt richting Angkor! We dachten vroeg te zijn om 7.30u, maar niets was minder waar. Een en al toeristen! Bussen en tuk-tuk's vol! Allemaal zo snel mogelijk Angkor in! Op onze fiets zijn we door Angkor heengereden. Het was schitterend! We hebben ongeveer 7 (ruïnes van) tempels gezien. De afstand tussen de tempels is steeds een paar km. Angkor is een groot uitgestrekt gebied (400 km2) en in een dag konden we dus niet alles zien. We hebben de highlights bezocht! Het was heel indrukwekkend om de overblijfselen van Angkor die al zo oud zijn te zien! We hebben mooie plaatjes en deze zullen we zsm op de site zetten. Het internet is steeds niet zo goed deze vakantie dus het kan even duren.

Vanmorgen zijn we vertrokken uit Siem Reap. We hebben 100 km gefietst. Het was een leuke fietstocht! Een lange weg rechtdoor! Met op en naast de weg gravel. Steeds als er vrachtwagens en bussen voorbij kwamen was het stofhappen! We zagen er na 100 km dus niet meer zo fris uit! De bussen en vrachtwagens rijden hier net zo hard als op de snelweg dus we moeten regelmatig uitwijken naar de gravel vluchtstrook. Ze kondigen hun komst meestal luid toeterend aan dus echt stil is het ook niet :-) Langs de kant van de weg staan ook de huizen. Soms lijkt het net een kinderkoor, links en rechts roepen de kindjes hello! hello! We proberen naar iedereen hello terug te roepen en te zwaaien!

We zijn blij dat we op dit moment in een guesthouse zitten. Toen we gisteren keken op google en in de lonely planet werd er de komende 150 km geen hotel aangegeven! We zaten al een beetje in de stress... Gelukkig wist de hoteleigenaar dat er in Stoung (plaats waar we nu zitten) 1 guesthouse is. Morgen fietsen we waarschijnlijk 80 km naar een homestay die we op internet hebben gevonden.

Liefs Huub en Gertrud

Pa Piet

Brrr past toch op met die denderende vrachtauto "s naast jullie :-( maar geniet er van !

Pa Piet

Niet van die vrachtwagens en dat stofhappen :-)

ma Nelie

Wel even wennen hoor die foto's met zomerse temperaturen; op dit moment is , bij ons,alles wit buiten.
Dat gaat gepaard met verkoudheidjes enz. natuurlijk.
Geniet dus maar lekker van het weer, alle mooie cultuur en de vele interessante mensen die jullie ontmoeten.
Horen we wanneer we elkaar eens kunnen spreken?
Liefs, en dikke kus.

jan de groene

HOI,
Huub en Gertrut, leuk om jullie te volgen, hier is het zuurkool spek en rookworst vanavond, kijk goed uit,
goede reis verder,en veel plezier
gr. Jan.
p.s ik wil wel foto ruimte geven, maar ik doe niet aan internet bankieren.???

Janneke

Zo....weer helemaal bijgelezen ;-)
Het klinkt heerlijk allemaal! En prachtige foto's ook....

Goede reis verder!

Hans

Leuk al die updates zeg !

Goed om te horen dat alles goed gaat op je buikgriepje na,Ind slechte wegen maar de omgeving maakt veel goed zo te zien(mooie fotos en te lezen.
Hier koud maar alles goed>
Veel plezier en de groeten aan Huub!

jan de groene

5/2 op canvas t.v de tempels van Ankor gezien 800j oud met heel veel apen

huub

@jan geen aap gezien jan;) wel zijn er van de week wat mensen opgepakt die naakt door de tempels liepen (lees ik net op nos.nl)