huubengertrud.reismee.nl

Baray en Phnom Penh

Hoi allemaal

Na drie zware fietstochten van ruim 100 km zijn we aangekomen in Phnom Penh. Phnom Penh is de hoofdstad van Cambodia. Het waren drie stoffige fietstochten daarom hebben we gisteren maar besloten om met een mondkapje te gaan fietsen! We rijden soms over wegen met alleen maar gravel en als er dan ook nog bussen en vrachtauto's voorbij komen is het helemaal raak! Na zo'n fietstocht zitten we van top tot teen onder het rode stof en onze fietsen en fietstassen ook. Onze fietsen maken we nu elke dag helemaal schoon wat het stof gaat ook overal tussen zitten. Het is ondertussen gelukt om foto's en video's op onze site te plaatsen dus dan hebben jullie een indruk!

Phnom Penh is een grote stad en het is hier natuurlijk ook weer heel druk :-) We zitten in een leuk hotel met zwembad dus we kunnen hier even een dagje chillen!

Morgen willen we nog een aantal dingen bekijken hier. En om 17u gaan we net als vandaag naar het nationaal stadium. Het is daar druk en gezellig met sportende mensen! Ze hebben een atletiekbaan (die helaas verbouwd wordt) En daarom heen zijn mensen aerobiclessen aan het volgen. Ze staan allemaal te swingen op keiharde muziek :-) Je kunt hier allerlei sporten beoefenen! Heerlijk, zouden we in NL ook moeten hebben in deze temperaturen! Huub heeft vandaag getraind en morgen ga ik (Gertrud) ook maar eens hardlopen na 2,5 week! Op de atletiekbaan kun je nog redelijk trainen, wel een beetje stoffig maar dat zijn we gewend :-)

Liefs Huub en Gertrud