huubengertrud.reismee.nl

Ha Tien en Phu Quoc

Hoi Allemaal

We zijn gearriveerd in Vietnam!! Gisteren zijn we de grens over gefietst. Het was een korte etappe van 60 km! De laatste km in Cambodia waren weer goed te doen. We konden weer met z'n tweeën naast elkaar fietsen. Dat doe ik (Gertrud) niet altijd want er staat best veel wind :-) Dus achter Huub is het beter te doen! We reden langs zoutplantages, erg leuk om te zien! Ook zagen we rijstvelden. Tegen de grens aan gingen we steeds meer mensen met rieten punthoedjes zien die op de fiets reden! Cambodia uit was zo gedaan, even een stempel is ons paspoort en dat was het. Vervolgens fietsten we naar Vietnam. We moesten een gezondheidsverklaring invullen en onze temperatuur werd gemeten. Nog wat stempels in ons paspoort en we konden Vietnam verder in fietsen. We kunnen hier ook rechts blijven rijden. Er zijn veel scooters en punthoedjes :-) Iedereen tuutert weer 10 x voordat ze voorbij rijden! Daar wordt je op en duur echt niet goed van! We waren snel in Ha Tien. Het viel ons gelijk op dat ze hier echt van koffie houden. Je ziet best veel terrasjes waar je lekker even koffie kunt drinken!

Vandaag zijn we met de boot naar Phu Quoc (eiland voor de kust van Cambodia/Vietnam) gegaan. Dat was ongeveer 1.15u varen. De fietsen konden gelukkig goed mee! Phu Qouc is best een groot eiland. Het is te vergelijken met Singapore. Het toerisme is hier in opkomst! We blijven hier t/m maandag. We gaan hier genieten van de mooie stranden en het eiland bekijken!

Liefs Huub en Gertrud

Karen

Geniet ervan, en rust lekker uit! ????

madre Nelie

ha , toch weer verder gefietst?
Hoe is het nu met de buikloop?
We hopen dat jullie ook de laatste 2 weken nog volop kunnen genieten.

Liefs,

Mama

Véro

Hoi,

Leuk om jullie verhaal te lezen.
Gaan zelf ook naar Vietnam in 2016.

jan de groene

Na de mondkapjes, nu ook nog oordopjes.
Geniet maar lekker verder, groetjes.

Oma Lamper

Hallo kinderen ,wat een verhalen ,fijn dat het weer goed gaat met jullie en de tijd vliegt om nog veel plezier en goeie reis liefs Opa en OMa Lamper.