huubengertrud.reismee.nl

Phu Quoc

Hoi allemaal!

We hebben bijna geen tijd om een verhaal te schrijven ;-) We vermaken ons goed op Phu Quoc! Gisteren hebben we een scooter gehuurd en hebben we Phu Quoc bekeken. We zijn naar het zuiden gereden om daar het mooiste strand van Phu Quoc te bekijken. Onderweg zagen we veel resorts in aanbouw. Het staat allemaal al op grote borden afgebeeld hoe het hier over een paar jaar eruit ziet! Waarschijnlijk zal dit eiland een soort Phuket worden! Gelukkig kwamen we nu ook nog door 'echte' dorpjes. De mensen die daar leven, leven nog heel eenvoudig. Hier dus ook weer grote verschillen tussen de rijken en armen! We wilden nog naar de gevangenis maar die was helaas gesloten. Waarschijnlijk omdat het bijna Chinees nieuwjaar is. We zijn daarna naar het noorden gereden. Onderweg erg mooie stranden en uitzichtpunten gezien. En hier ook weer 'echte' dorpjes! Het communiceren met de mensen is hier nog moeilijker dan in Cambodia. Mensen van hotels spreken goed engels maar de rest echt niet! Hans we zijn je erg dankbaar voor je boekje met Vietnamese woorden! We nemen dit standaard mee maar dan snappen ze het soms nog niet. Gelukkig hebben we hier ook weer supermarkten gezien. In Cambodia maar 1 x!

Vandaag zijn we naar een attractiepark geweest! Gisteren zagen we onderweg opeens een groot resort met een enorm attractiepark en golfbaan erbij! Dit blijkt dus van een of andere rijke stinkerd te zijn! Je kijkt raar op hoor als je opeens in de middle of nowhere zoiets ziet! Vanmorgen tijdens het ontbijt hebben we besloten om eens een dagje naar het attractiepark te gaan! We werden om 9.15 opgehaald met de bus van het park :-) Er komen bijna geen mensen in het park omdat dit voor de gewone Vietnamees heel veel kost. Dus geen wachtrij voor de attracties! Het park is nog maar sinds Oktober 2014 open en de achtbanen waren helaas ook nog niet open. Gelukkig hebben we ons uitstekend vermaakt in het waterpark. Super veel gave glijbanen en een serieus golfslagbad! Ook hebben we ons tot 19.30u vermaakt in het aquarium en bij de indoorgames en als afsluiting een licht en watershow! We zijn er moe van maar het was heerlijk om weer een dagje te spelen :-)

Morgen gaan we met de boot terug naar het vaste land!

Liefs Huub en Gertrud

Hans

Echt effe lekker vakantie vieren dus! Jammer dat zulke mooie gebieden vol gebouwd gaan worden, gelukkig hebben jullie het origineel nog gezien! Haha tof om te horen, probeer me een beeld te vormen dat jullie tussen de locals een soort van het alfabet zingen om een banaan te kopen ;-)
Geniet ervan en succes metlaatste traplootjes !