huubengertrud.reismee.nl

Rach Gia en Can Tho

Hoi allemaal

Gisteren zijn we met de boot van 12.40u naar het vaste land vertrokken. We zijn niet terug gegaan naar Ha Tien maar we zijn naar Rach Gia gevaren. Dit was iets langer varen, ongeveer 2,5 uur. Het was heerlijk om op het dek te zitten, genietend van de zon en de wind door je haren! Rach Gia was een redelijk grote stad. Volgens ons ook wel een 'rijke' stad. Er stonden mooie huizen en het was netjes op straat. De restaurantjes zagen er ook allemaal netjes uit! We hebben heel veel karaoke bars gezien. Daar houden ze in Vietnam echt van!

Vanmorgen zijn we op de fiets gestapt richting Can Tho! Het was een etappe van 108 km. Het was een hele leuke etappe dwars door de Mekong delta! We hebben onderweg ontzettend veel gezien. Overal waren huisjes, scooters en natuurlijk de Mekong. Een en al bedrijvigheid aan en in de Mekong. Afwassen, kleding wassen, eendenvijvers en bootjes volgeladen met van alles! Over de rivier heen veel bruggetjes, de een nog gammeler dan de ander.

Wij zijn ook over veel bruggetjes gefietst! Onderweg was goed te merken dat het 'oudjaar' is. Veel families waren dit al samen aan het vieren. Overal zijn kado's te vinden! Deze worden natuurlijk allemaal vervoerd op de scooter! Soms zagen we scooters aankomen met alleen maar bloemen! Als je goed keek was er ook nog een gezichtje te vinden tussen al die bloemen! Veel mensen waren ook op weg naar familie of de grote stad!

In Can Tho is alles leuk versierd. Veel lichtjes en bloemen! Het is enorm druk hier! Scooters, scooters en scooters! Vanavond is het feest en morgen is het familiedag. Waarschijnlijk is het dan heel rustig en is er veel gesloten!

Vanavond hebben we naar vietnamese muziek en dans gekeken en hebben we op een terrasje nog wat gedronken. Rond 23.30u zijn we naar de waterkant gegaan, waar ondertussen heel Can Tho stond te wachten op het vuurwerk! 24.00u en jawel hoor, er was vuurwerk! Voor ons niet zo bijzonder maar hier vonden ze het helemaal geweldig! Na 15 min was het klaar en ging iedereen naar huis! Elkaar een gelukkig nieuwjaar wensen doen ze hier niet!

Wij gaan nu lekker slapen! Morgen blijven we nog een dag hier omdat we verder ook niet zoveel kunnen. We zijn benieuwd hoe rustig het morgen is :-)