huubengertrud.reismee.nl

Can Tho en Vinh Long

Hoi allemaal

Na een lekker rustig dagje zijn we vandaag weer op de fiets gestapt. Gisteren was het Chinees nieuwjaar en er was weinig te doen in Can Tho. Sommige winkeltjes en restaurantjes waren open maar de meeste waren gesloten. Er was ook veel minder verkeer. We hebben niet zoveel gedaan. Met een rondje Can Tho verkennen, koffie drinken, lunchen, lekkere muffins kopen, lezen op de boulevard, hotel en auto boeken op la Palma (meivakantie), hardlopen, dineren en foto's + filmpjes op de site zetten zijn we de dag doorgekomen!

Vandaag zijn we naar Vinh Long gefietst. We konden kiezen tussen de korte route van 36 km of de lange route van 50 km. Het is de moeite niet om je fietsbroek aan te trekken voor 36 km dus wij hebben de lange route genomen ;-) Qua route leek het veel op de route van woensdag. We fietsten weer over bruggetjes en langs de Mekong. Onderweg was er weer heel veel te zien!

Na een week Vietnam kunnen we wel zeggen dat we Vietnamezen erg ongeduldig zijn. Ze dringen allemaal voor en willen allemaal haantje de voorste zijn. Regelmatig worden we afgesneden. Ze halen ons ook vaak in en dan gaan ze 10 meter verder stil staan. Heel fijn... :p Als je niet snel genoeg aan de kant gaan als ze toeteren dan gaan ze alleen maar harder en meer toeteren! We moeten hier wel aan wennen want in Thailand en Cambodia hadden de mensen toch meer geduld!

Morgen fietsen we weer verder door de Mekong delta en dan zijn we al heel dicht bij Ho Chi Minh City (eindbestemming).

Liefs Huub en Gertrud

Oma Lamper

Hallo hier ben ik weer voor de 5 de keer ,wat een belevenissen maar gelukkig alles goed nog even en dan zijn jullie weer thuis .veel liefs van ons Opa en Oma Lamper.