huubengertrud.reismee.nl

My Tho en Cu Chi

Hoi allemaal

Jullie denken waarschijnlijk dat we nu in Ho Chi Minh City zijn, maar dat zijn we niet :-)

We zijn gisteren naar My Tho gefietst, dit was een etappe van 55 km. In My Tho hebben we een tempel bezocht. We hebben deze vakantie niet zoveel tempels bezocht omdat we vorig jaar na 3 maanden in Azie de tempels wel een beetje gezien hadden. Deze vakantie is dat weer een beetje hetzelfde! Maar het hoort bij deze cultuur dus we hebben ff een kijkje genomen, netjes aangekleed met onze sarong :-) Na wat foto's te hebben genomen zijn we daarna lekker gaan koffie drinken op een terrasje!

Vanmorgen zijn we naar Cu Cie gefietst, dit was een etappe van 90 km. Cu Cie ligt ongeveer 35 km boven Ho Chi Minh City. We zijn hier naartoe gefietst omdat we morgen de Cu Cie tunnels willen bekijken. De Cu Cie tunnels is een immens netwerk van ondergrondse tunnels. Ze werden gebruikt in de Vietnam oorlog.

Vandaag ging het fietsen erg snel. We reden vaak op wegen met enorm veel scooters. Het leek soms net of je in een peloton van scooters reed. Dus die km waren zo weggetrapt! We hebben ook veel pinda plantages gezien. Onderweg hebben we nog een lekkere pinda koek op en we kregen 2x rauwe pinda's kado van lieve Vietnamese vrouwtjes! Hier in Cu Cie zit ook een plantage en ze vroegen daar al of we morgenmiddag weer kwamen. Dus misschien gaan we morgenmiddag nog even helpen daar :-)

Dinsdag willen we dan naar onze eindbestemming fietsen!

Liefs Huub en Gertrud

kirsten

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Jullie hebben weer een prachtige vakantie zeg, zo te lezen en te zien hebben jullie het goed naar je zin! Geniet er nog lekker van!