huubengertrud.reismee.nl

Cu Cie en Ho Chi Minh City

Hoi allemaal!

We zijn er :) Vanmorgen om 10u waren we in Ho Chi Minh city, de eindbestemming van onze reis!

Gisteren zijn we nog een dag in Cu Chi geweest. We zijn toen 's morgens naar de Cu Chi tunnels geweest. De tunnels liggen ongeveer 20 km van Cu Chi vandaan, dus we zijn lekker met de bus gegaan. Dat was ook wel eens leuk om tussen de locals in de bus te zitten.

De Cu Chi tunnels waren leuk om te zien. We hadden de tunnels wel iets groter verwacht! Het was echt een smal gat waar je doorheen moest om de tunnels in te gaan. Vervolgens moest je bukkend door de tunnels heenlopen. Er vlogen ook allemaal vleermuizen dus het was ook een beetje griezelig :-) Wij zijn bij de Ben Duoc tunnels geweest. Dat zijn tunnels die nog het meest intact zijn gebleven. Ze hebben natuurlijk allerlei dingen nagebootst voor de touristen. Maar dat maakt het ook wel leuk.

In Cu Chi zelf was niet zoveel te beleven. Waarschijnlijk ook omdat het nog steeds vakantie was ivm het nieuwe jaar. Vanmorgen was het overal een stuk drukker en er waren weer veel meer restaurants en winkels open dus de vakantie zal vandaag wel voorbij zijn. De scholen waren ook weer open!

We hebben vandaag 33 km gefietst naar Ho Chi Minh City. De eindstand staat op 1647 km! Ho Chi Minh is een hele grote stad. We zitten in een leuk hotel wat lekker centraal ligt. We hebben een hotel genomen met zwembad zodat we nog even kunnen relaxen voordat we naar huis gaan. Vanmiddag hebben we een rondje in de buurt van het hotel gelopen. We zitten dichtbij veel bezienswaardigheden. We gaan de komende dagen dus wat dingen bekijken en op zoek naar fietsdozen voor onze fiets!

Liefs Huub en Gertrud

Elize

Geniet van jullie laatste dagen! X

Oma Lamper

Heel wat km afgetrapt en heel veel gezien en genoten ,rust nog maar even lekker uit ,want het word hard werken met die verhuizing ,goeie reis en een veilige vlucht liefs Oma en Opa Lamper.

Karen

Geniet ervan de laatste dagen, en rust lekker uit!

Tot zondag! ????

Hans

So dat zijn nog al wat kilometers zeg !
Die tunnels doet me denken aan spelogie wat ik ooit in Belgie gedaan heb, echt wel te gek!
Geniet nog effe voor het drukke hier weer begint !
Enjoy