huubengertrud.reismee.nl

Ho Chi Minh City

Hoi allemaal

Ondertussen voelen we ons in Ho Chi Minh City al aardig thuis. We zijn nog steeds elke ochtend vroeg wakker. We gaan dan eerst lekker ontbijten. Het hotel bied een ontbijtbuffet aan met veel Aziatisch voedsel. Wij eten lekker een stokbroodje tussen de slurpende Vietnamezen om ons heen. Wat de Vietnamezen allemaal niet eten op hun nuchtere maag... We moeten er niet aan denken! Gelukkig hebben ze ook lekkere sweets en koffie dus we hebben een goede start van de dag!

's Morgens bekijken we wat dingen. Gisteren zijn we naar het War Remnants Museum geweest. Dit was heel indrukwekkend. In het museum hebben we veel foto's gezien en verhalen gelezen over de Vietnam oorlog en dat was zo triest en indrukwekkend dat we buiten beseften dat we geen een foto gemaakt hadden in het museum. Buiten hebben we nog maar een aantal plaatjes geschoten.

Daarna zijn we naar het paleis van de oude president geweest. Dit was leuk om te zien. Hij had het behoorlijk goed voor elkaar. Het paleis is ook nog in originele staat dus dat maakt het helemaal leuk.

Gisteren zijn we gelijk maar op zoek gegaan naar fietsdozen. En we zijn bij de eerste fietsenzaak al geslaagd!! Helemaal super. Gelukkig niet te ver van ons hotel vandaan want de fietsdozen moesten mee op de fiets tussen de honderden scooters door :-)

Vandaag hebben we de Notre Dame Cathedral en het postkantoor bekeken. We zijn gelijk nog even langs de waterkant gelopen.

' s Midddags vermaken we ons goed bij het zwembad. Huub loopt elke dag nog een half uur hard op een soort van atletiekbaan tegenover het hotel. De locals zijn hier 's morgens en aan het einde van de middag ook aan het basketballen, badmintonnen en aan het hardlopen.

Morgen gaan we de fietsen inpakken. De fietsdozen zijn een stuk kleiner als de heenweg, maar het moet wel lukken om ze er in te krijgen!

Wij genieten hier nog even!

Liefs Huub en Gertrud

Hans

Goede reis, en tot snel !