huubengertrud.reismee.nl

Manila - Tagaytay - Sabang

Hoi allemaal

Na vier dagen op de Filipijnen zullen we eens verslag doen van onze eerste indrukken. Zaterdagavond laat zijn we aangekomen in Manila. Onze fietsen zijn gelukkig ook helemaal goed uit het vliegtuig gekomen. Het was even zoeken naar een grote taxi waar onze fietsdozen in vervoerd konden worden. Uiteindelijk zijn we in een busje naar ons hotel gebracht. Daar aangekomen zijn we maar gelijk gaan slapen want we waren helemaal op. De volgende morgen zijn we vroeg uit bed gegaan en zijn we richting de boulevard van Manila gelopen. We dachten daar wel een ontbijt te kunnen scoren maar dat was niet zo. In de paar straten waar we doorheen gelopen zijn was al veel armoede te zien. Heel veel mensen die op straat leven en we weren al gelijk door veel kinderen aangesproken met; give me money. Na een Filipijns ontbijt in ons hotel te hebben genuttigd zijn we de fietsen in elkaar gaan zetten. Dat was zo gedaan. We hebben ook een simkaart voor internet kunnen kopen. Die hebben we nodig voor de routebeschrijving onderweg. We zijn hartje Manila nog in geweest met de fiets. Het is echt een grote drukke Aziatische stad maar niet zo druk als Bangkok. Het fietsen ging best wel goed. Na een dag in Manila te zijn geweest hadden we het wel gezien. Er is veel armoede tussen de grote resorts en dure auto's. De volgende morgen zijn we om 7u vertrokken. We hebben eerst nog ontbeten in Manila. De maaltijden hier bestaan uit rijst aangevuld met vlees/ei/groenten. Ze eten ook weer drie x per dag rijst. Wat wel opvallend is dat ze houden fastfood. Je ziet heel veel Mc Donalds, burger king enz. En het is dus ook niet vreemd om te ontbijten met frietjes en een burger. Terwijl we daar aan het ontbijt zaten, zat heel het restaurantje nog vol met mensen die op stap waren geweest. Iedereen zat nog aan het bier. En het op stap gaan wordt denk ik afgesloten met een gezamelijk ontbijt om 7u! Daar zaten wij dan als twee brave, witte fietsers ;-)

Manila uitrijden viel mee. We waren op het ergste voorbereid maar we konden gewoon goed door fietsen. Af en toe moesten wel hard remmen want ze hebben hier bussen die om de zoveel meter stoppen om passagiers op te pikken. Ze rijden ons liever van de fiets dan dat ze een klant vijf meter naar de bus toe moeten laten lopen.

Na 60 km kwamen we aan in Tagaytay. Het was het even zoeken naar een hotel. Er waren genoeg hotels maar de prijzen die ze vroegen waar wel een beetje over de top. Waarschijnlijk omdat Tagaytay uitkijkt over een meer en een vulkaan. Het was wel een mooi uitzicht!

Dinsdagmorgen zijn we afgedaald richting Batangas. Het was een fietstocht van 70 km. Jammer genoeg niet alleen afdalen maar ook best veel klimmen en dat is best pittig voor mij (Gertrud). Ik was blij dat we er na 70 km waren en dat we op de boot konden stappen richting het eiland Mindoro. Na een uurtje varen kwamen we aan in Sabang. Een leuk plaatsje aan het strand. We hebben een leuk appartementje met uitzicht over het water. Omdat we het hier erg leuk vinden blijven we hier nog een extra dag. Huub gaat vandaag duiken. En ik rust lekker uit van de afgelopen twee fietsritten :-)

Groetjes Huub en Gertrud, uit het warme maar ook beetje regenachtige Mindoro

Karen

Leuk,leuk! Ik ben benieuwd naar de foto's..

Laat je eigen niet van je fiets afrijden, maar gas op die lolly! :)

Elize

Fijn dat de eerste dagen goed zijn verlopen... Enjoy & drive safely :)

Oma Lamper

Leuke foto,s en lekker vakantie houden en vergeet niet uit te rusten Liefs Opa en Oma Lamper.

Janneke

Weer volop genieten dus, klinkt heerlijk! Inmiddels al wat zonniger daar?