huubengertrud.reismee.nl

Pinamalayan - Roxas - Odiongan - Romblon

Hoi allemaal

Hier weer een teken van leven van ons! We zitten momenteel (vast) op het eiland Romblon. We hebben hier geen bereik met onze telefoon en het internet is ook erg slecht hier. We zitten op dit moment te internetten in een internetcafe.
De afgelopen dagen hebben we veel gezien. We zijn donderdag na een rustdag weer op de fiets gestapt richting Roxas. Het was een te groot stuk om in 1 x te fietsen dus we hebben nog een tussenstop gedaan. Toen we vrijdag in Roxas aankwamen waren we net te laat voor de boot. We weten dat er een boot vaart (lonely planet) maar de tijden staan er niet in dus we moeten maar een beetje gokken. We hebben toen een nachtje in Roxas geslapen en we zijn we de volgende dag naar het volgende eiland (Tablas) gevaren. Op dat eiland hebben we ook weer een nacht geslapen en toen zijn we het eiland over gefietst richting de pier om naar het volgende eiland (Romblon) te gaan. Daar zitten we nu. Er is hier niet zoveel te doen en we hadden iets andere verwachtingen van dit eiland dus we hadden besloten om vandaag maar weer terug te gaan naar Tablas eiland. Maar toen we vanmorgen wakker werden was het wel erg hard aan het waaien. De boten varen nu niet uit ivm de harde wind en de golven. We hebben ons vandaag vermaakt met wachten tot de boot nu wel of niet ging varen. Uiteindelijk hebben we een scooter gehuurd en zijn we het eiland rondgereden. De wegen zijn hier niet echt goed en op fiets was dit niet te doen. Het is nu afwachten of de boten morgen wel uitvaren.

Onderweg zien we echt prachtige dingen. De wegen zijn rustig. Af en toe moeten we klimmen maar daarna komt gelukkig weer de afdaling. We fietsen heel veel langs de kust en we zien dan steeds weer mooiere stranden en uitzichten.
We hebben het erg naar ons zin hier en we genieten volop! De mensen zijn aardig. Onderweg worden we veel nageroepen. Ze noemen Huub dan Joe! Hello Joe, what is your name? Where you going? En we hebben Hey Joe i am single ook al gehoord! En mij (Gertrud) noemen ze meestal mis of mom.
Het is een leuk land om doorheen te fietsen. Het eten is lekker en het klimaat is (meestal) ook goed ;-) De meeste mensen zijn hier katholiek en we zien ook heel veel christelijke teksten onderweg, op auto's, scooters en op huizen. Zoals: Jesus save us, God bless us enz.

We laten snel weer wat foto's aan jullie zien. Het internet is nu te traag om foto's te uploaden.

Groetjes Huub en Gertrud

Hans

Leuk weer wat te horen Tuud!
En wat een ervaringen weer haha
Hoe gaat het met eten Tuud ?
Gr Hans

Elize

Hi Joe & miss :)

Have fun there en hopelijk vaart de boot snel weer uit!

X

madre Nelie

Ha Huub en Gertrud,

Veel plezier hoor op de fiets,scooter en boot!