huubengertrud.reismee.nl

Cebu

Hoi allemaal!

Onze vakantie zit er bijna op! Nog even een paar uurtjes zonnen aan het zwembad en dan vliegen we van Cebu naar Manila. In Manila vliegen we vervolgens zaterdag om 00.20u weg. Dus dan is het in NL vrijdag17.20u. We komen zaterdagmorgen weer in NL aan.

We hebben genoten van deze vier weken in de Filipijnen. We hebben over prachtige wegen gefietst en door hele mooie landschappen. Af en toe ook heel veel drukte in de grote steden maar meestal waren het rustige wegen. Het weer was meestal goed. Af en toe een buitje maar de meeste dagen waren heel warm! De Filipino's zijn aardige mensen! Het eten is ook enorm meegevallen. Op internet hadden we veel verhalen gelezen over touristen die weinig restaurants konden vinden en het eten niet lekker vonden. Nou daar hebben we echt geen last van gehad. Wij eten altijd tussen de locals, soms gewoon in een huiskamer van iemand :) Maar het eten is echt heerlijk! Meestal eten ze rijst en soms noodles. En er is altijd heel veel keuze of je er vlees/vis en of groente bij wilt. Ze maken allerlei lekkere stoofpotjes en curry's. Qua hotels is de prijs-kwaliteit verhouding wel minder dan in andere Aziatische landen. Sanitaire voorzieningen zijn vaak een beetje min. De fietskilometers zijn ook een beetje tegengevallen. We hebben nu ruim 1000 km op de teller staan maar we hadden verwacht om meer te kunnen fietsen. Maar dat weet je niet voordat je vertrekt. In ieder geval hebben we de fietsen gebruikt en nemen we ze weer in goede staat mee naar NL. Gisteren hebben we vier uur gereisd om fietsdozen te bemachtigen (bus-boot-bus-door Cebu rennen van winkel naar winkel- terug met de dozen in de bus-boot-bus) Hahaha en toen waren we weer terug in Mactan. Mactan is een eilandje wat voor Cebu ligt en daar is ook het vliegveld. We hebben daar een hotel genomen voor twee nachten omdat we dan lekker dichtbij het vliegveld zitten.

Conclusie: Het was een mooie, leuke, warme reis!!!

Leuk dat jullie ons weer gevolgd hebben op deze site. Natuurlijk krijgen jullie ook allemaal ons fotoboek te zien over een paar weken/maanden :-)

Tot snel weer in het koude NL!

Liefs Huub en Gertrud